Statistikk og gode grunner til å bruke film i markedsføringen
Les hvorfor markedsføring med film er noe av det mest lønnsomme du kan investere i:
- 51% av proffe markedsførere verden over oppgir film som den type innhold som gir best ROI (Return of investment)
- Bedrifter som bruker film i markedsføringen vokser 49% mer enn bedrifter som ikke bruker film.
- Film på en landingsside kan øke konverteringsraten til 80% eller mer.
- Film i sosiale medier genererer 1200% flere delinger enn tekst og bilder sammen.
- 92% av mobilvideobrukere deler filmer med andre.
- Nesten 50% av alle internettbrukere ser etter video relatert til produktet/tjenesten de søker før de besøker butikken/tilbyderen.
- Mer enn 500 millioner timer med video blir sett på Youtube hver dag.
- En tredel av all aktivitet på internett blir brukt på video.
- 6 av 10 ser mer videoer i sosiale medier enn de ser på TV.
- I 2022 vil opp mot 82% av all internettrafikk bestå av videostrømming - over 15 ganger høyere enn i 2017.
- En nettside har 53 ganger større sannsynlighet for å havne øverst blant Google-treff dersom den inkluderer video.
Kilder: Insivia.com / Explainly.com